Zaken Nu
Image default
Marketing en reclame

Drie tips voor een goede advertentie op social media

Social media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram en ga zo maar door, allemaal kanalen waar mensen zich dagelijks op begeven. Mensen scrollen langs berichten en posten zelf berichten om hun leven te delen met anderen. Op Social media komt men ook veel advertenties tegen van diverse bedrijven, groot en klein. Bedrijven die ook allemaal hun berichten delen en graag willen dat mensen tot hun worden aangetrokken en zo klanten krijgen. Wanneer zo’n advertentie aangeklikt wordt, krijgt men steeds vaker advertenties gerelateerd aan die eerdere advertenties te zien. Dit wordt bepaald door het algoritme van social media. 

De redenen om te adverteren op social media

Bedrijven en ondernemers hebben natuurlijk hun redenen om te adverteren op social media. De voornaamste reden is natuurlijk om klanten te werven en hun product te verkopen. Zo maken zij hun omzet en genereren zij hun winst. Logisch natuurlijk, iedereen moet zijn boterham op een manier verdienen. Om naamsbekendheid te krijgen en dus ook klandizie te verkrijgen, is het waardevol en zinvol om te gaan adverteren op social media. Immers, via social media is het bereik enorm. Mensen die zich tot de advertentie voelen aangetrokken, kunnen een bedrijf gaan volgen en een product of dienst afnemen. 

Drie tips voor een goede advertentie op social media

Om een goede advertentie op social media te maken, is het verstandig om een stappenplan hiervoor te volgen. Drie tips voor zo’n stappenplan:

  1. Bedenk een goede strategie voor het adverteren met een duidelijke aanzet tot activiteit van de consument. Het is verstandig om goed na te denken wat het doel van de advertentie is. Wat wil men bereiken met de advertentie? Voor welke doelgroep is de advertentie? Met een goede strategie bereikt men de juiste doelgroep en werft men klandizie;

  2. Zorg voor een eigen, duidelijke huisstijl. Welke kleuren en lettertypes passen bij het bedrijf? Op deze manier is de onderneming of het bedrijf herkenbaar en valt het op wanneer men een advertentie van het bedrijf tegenkomt;

  3. Door regelmatig berichten te posten en de interactie met mensen aan te gaan onder de berichten, onderhoudt het bedrijf of de ondernemer contact met mogelijke nieuwe klanten. Wanneer men zich aangetrokken voelt tot een bedrijf, zal het gemakkelijker een product afnemen. Sommige mensen moeten echt even warm gemaakt worden en hebben een aanzet nodig om tot actie te komen. 

Het bereik van social media is erg groot. Daarom is het slim om goed na te denken over de strategie en over de advertenties op social media. Bij Doelbewust zit je aan het juiste adress voor een social media strategie. Een bedrijf of ondernemer kan daarna echt verder groeien en meer klandizie krijgen, wat vervolgens tot een hogere omzet en grotere winst leidt.

 

https://doelbewust.nl/

Gerelateerde artikelen

Videomarketingtools zoals interactiviteit en gepersonaliseerde video

Je eigen vlag bedrukken

Waarom SEA uitbesteden?