Uit welke onderdelen bestaat de marketingmix?

Categories
Table of Contents
Share :

Gerelateerde
berichten

 

Een optimale marketingmix bestaat uit een combinatie van middelen die ingezet worden voor de marketingstrategie. Die middelen zijn simpelweg de 4 p’s: product, plaats, prijs en promotie. Product is de dienst of het fysieke product dat je verkoopt. De plaats is waar je het verkoopt. De prijs is de waarde die je eraan toekent. En de promotie is de aandacht die je hiervoor gaat vragen. Promotie kan via verschillende kanalen, zoals tijdens beurzen, via social media, of via de traditionele media als kranten, tijdschriften, radio en tv. Tijdens beurzen en presentaties zijn merkartikelen  een van de beste hulpmiddelen om een label te laten groeien en een kans om creatief te zijn. Of je nu kiest voor leuke marketingstickers, bedrukte T-shirts, mokken of een ander fysiek item met je logo erop, bedrukte relatiegeschenken zijn een van de beste manieren om je merk bekendheid te geven.

 Bedrukte relatiegeschenken in een marketingpakket

Een marketingpakket is in feite een portfolio van items die je merk vertegenwoordigen en waarmee anderen je kunnen leren kennen. Bedrukte relatiegeschenken zijn daar een essentieel onderdeel van. Hoewel de items die je kiest voor marketing en branding kunnen verschillen, is het belangrijk om consistentie in deze context te behouden. Het is handig als je marketingpakket jouw verhaal vertelt en de bedrukte relatiegeschenken passen bij de ontvangers.

 De rol van bedrukte relatiegeschenken

Bij het opstellen van een marketingkit is het belangrijk om goed na te denken over wat je merkverhaal vertelt en waarom je het moet opnemen. Denk na over de materialen die je tot je beschikking hebt om dit verhaal effectief te vertellen. Een van de beste manieren om een ​​marketingpakket samen te stellen is door verschillende flyers, brochures en de bedrukte relatiegeschenken samen te brengen en na te gaan wat er nog ontbreekt. Als je dit allemaal klaar hebt, ben je al halverwege om een ​​geweldig marketingpakket samen te stellen. Zeker de helft zal moeten bestaan uit bedrukte relatiegeschenken, omdat de andere helft van uit promotieartikelen zal bestaan.

 Waarom heb je bedrukte relatiegeschenken nodig?

Door bedrukte relatiegeschenken te geven die bij jou en je merk passen, kun je nieuwe klanten gemakkelijker informeren. Het is een perfect hulpmiddel voor loyaliteit omdat het dient als herinnering voor klanten. De effectiviteit van deze reclamemiddelen is gekoppeld aan de kwaliteit van de artikelen en wat ze over jou vertellen. Ze zijn zowel promotioneel als educatief en vooral bedoeld om je te laten verkopen.

 Bedrukte relatiegeschenken om je historie tot leven te brengen

Een marketingpakket is een tool voor bedrijfsontwikkeling die is ontworpen om je merk te verkopen. Zelfs als de manier waarop jij je merk verkoopt verandert afhankelijk van het publiek, blijft het doel hetzelfde. In dit hele proces speelt de geschiedenis van het merk een belangrijke rol. Klanten verbinden namelijk het beste met een bedrijf als het een duidelijke historie heeft. Bedrukte relatiegeschenken helpen samen met ander promotiemateriaal om dit verhaal te koesteren en tot leven te brengen.

Kies voor consistentie

Belangrijk is dat je bedrukte relatiegeschenken er consistent uitzien en, nóg belangrijker, bestaan uit zowel unieke als functionele artikelen. Stel een marketingkit samen dat helemaal draait om jouw merk en zowel informatie en items bevat die jouw verhaal op een boeiende en opwindende manier overbrengen en de ontvanger aanmoedigen om contact op te nemen!

 

Nog niet gelezen?

Check deze artikelen!

maak deel uit van ons succes.