Op internet zijn een aantal manieren van adverteren. Je zult vast wel bekend zijn met de meesten. Belangrijke vormen van adverteren zijn natuurlijk gewoon kleine ingekaderde reclames op websites en korte clipjes voor het begin van bijvoorbeeld een Youtube video of Twitch livestream. Dit soort advertenties zijn duidelijk en opzichtig. Ze gebruiken vaak dat over de gebruiker om erachter te komen wat voor dingen deze consument zou kunnen willen kopen en gebruiken dat soort informatie dan om relevante advertenties te tonen. Hoewel je je twijfels kan hebben bij hoe netjes dit is in verband met privacy van de gebruiker van een website, is het wel de realiteit van wat er momenteel gebeurt en ook van wat er gewoon nog mag volgens de wet in de meeste landen, waaronder Nederland. Dit zou mogelijk nog wel kunnen gaan veranderen, aangezien regeringen altijd even tijd nodig hebben om zich aan te passen aan dit soort snelle ontwikkelingen in de wereld van technologie. Een wat meer sneaky vorm van reclame maken is bij zoekmachines. Hoewel er wel bij staat dat het een advertentie is, lijken het toch vaak op het eerste gezicht gewoon normale zoekresultaten. Vaak bij zoekmachines zijn de eerste paar resultaten reclames en als je even niet op let en er op klikt heb je vaak niet eens door dat het een reclame was. Maar ook de niet adverteerder zoekresultaten kunnen worden beïnvloed door mensen die hier voor betalen. Hiervoor zijn bepaalde technieken ontwikkelt voor internationale zoekmachine optimalisatie. Belangrijk hierbij is het gebruik van een linkbuilding specialist. Voor linkbuilding heb je heel veel teksten nodig waarin je bepaalde zoekwoorden verwerkt waarbij er wordt doorgelinkt naar de website die je hoger wil krijgen. Doordat een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is heel veel van dit soort artikeltjes kan produceren, zal deze de zoekresultaten zeker significant kunnen beïnvloeden. |
http://www.economy.nl |